Amint elérkezik a nyár, a legtöbben már mennek is a strandra, amikor csak tehetik. Végre itt a napozás, fürdés, strandételek ideje, minden amire egész télen vártunk. Én is így vagyok ezzel, még ezt a bejegyzést is a Balaton partról írom.

Ha neked is a strandolás a legkedvesebb programod, akkor adok pár praktikus tippet, mire figyelj, hogy közben a tested is jól érezze magát.

Hidratálás mindenek felett

Már valószínűleg ezerszer hallottad, mégsem lehet elégszer elmondani, mennyire fontos, hogy igyál elég folyadékot.

Gondolj csak bele, ha órákig a napon aszalod magadat, közben még mozogsz, sportolsz is a parton, megnő a szervezeted folyadék igénye. A vízparton elég gyakran fúj a szél is, ami méginkább hozzájárul ahhoz, hogy dehidratálódj, ha nem figyelsz oda.

Tipp:

  • Soha ne várd meg, míg megszomjazol. Igyál meg óránként 2-2,5 dl folyadékot
  • A legjobb természetesen a tiszta víz, de nyugodtan ihatsz citromos vizet vagy ízesítőként használhatsz mentalevelet, citromfüvet, vagy a vizes kancsó aljába dobált fagyasztott gyümölcsöt is

Vigyázat, nem hidratál!

  • A kávé, az energiaital vízhajtó hatású, ezek mellé plusz egy pohár víz elfogyasztása javasolt!
  • Dehidratál az alkohol is
  • Jobb, ha kihagyod a cukrozott üdítőket

Maradj jó bőr 

A napozás, még akkor is, ha 11 óra előtt és 15 óra után gyakorlod, öregíti a bőrt, ha nem véded és hidratálod megfelelően.

Tipp:

Ha igazán tudatos akarsz lenni, akkor olyan hidratáló naptejet válassz, ami mentes a kőolaj származékoktól és a hormonháztartásunkra is igen káros xenoösztrogénektől.

Ne csak külsőleg, belsőleg is tápláld a szervezetedet

A friss hazai gyümölcsök és zöldségek, hidegen sajtolt növényi olajok fogyasztása egészséges bőrünk számára is, mert ezek bővelkednek olyan tápanyagokban, melyek a bőr regenerációját segítik.

Fontos, hogy extra tápanyagokkal is ellássuk bőrt, ehhez érdemes professzionálisan összeállított vitaminokat választani.

Vegyük sorra, mely vitaminok játszanak kiemelkedő szerepet a bőr védelmében, megújulásában:

C-vitamin

  • Segít megőrizni bőrünk üdeségét, szépségét, simává teszi és védi az öregedéstől. Ezt erőteljes antioxidáns tulajdonságának köszönhetjük, így védi a bőrt a káros szabadgyököktől.
  • Fokozza a kollagén termelődését, javítja a vízmegkötő képességét, mely a bőr feszességét adja.

Cink

  • Gyorsítja a sebgyógyulást, antibakteriális hatással bír, amelynek alapvető szerepe van a gyulladt bőr kezelésében.

 Szelén

  • A szelén ugyancsak fontos antioxidáns, így képes csökkenteni az oxidatív stressz okozta károsodásokat.
  • Szelénhiány esetén gyakran jelennek meg májfoltok, anyajegyek.

E-vitamin

  • Az E-vitamin egy zsírban oldódó antioxidáns hatású vitamin, szervezetünk egészségében betöltött szerepe kiemelkedő. Ezen tulajdonságának köszönhetően véd a káros szabadgyökök ellen, ugyancsak öregedésgátló hatású, csökkenti a ráncok kialakulását.
  • Kiválóan hidratálja a bőrt és javítja annak textúráját is. Nem véletlenül találhatjuk meg számos arcápoló krém összetevői között.
  • Mivel szervezetünk az E-vitamint csak rövid ideig tudja raktározni, ezért rendszeres pótlása javasolt.

A-vitamin

  • Az A-vitamin, mely egy zsírban oldódó vitamin, részt vesz az új hámsejtek képződésében.
  • Fokozza a bőr melanin termelését, védi a bőr hámrétegét a napfény okozta bántalmaktól.
  • Elővitaminja a béta-karotin, mely megtalálható a sárgás-narancssárgás színű zöldségekben, mint például a sárgarépa, sütőtök, sárgadinnye, édesburgonya
Ha a nyári időszakot szeretnéd napbarnítottan, de egészségesen, hidratáltan tölteni, akkor figyelj a bőséges, minőségi folyadékbevitelre, ápold a bőrödet parabénmentes, hidratáló naptejjel és biztosítsd a bőr regenerálódását elősegítő vitaminokat; C-vitamint, cinket, szelént, E-vitamint és A-vitamint.

     

    Nyikos Ráhel dietetikus