A C vitamin vagy más néven aszkorbinsav talán a „legnépszerűbb, legismertebb” vízoldékony vitamin, étrend kiegészítő formájában is sokan szedik. Nem véletlenül, hiszen a szervezet által az egyik legnagyobb mennyiségben igényelt vitaminról van szó, pozitív hatásai széles körben ismertek. Hozzájárul:

  • az immunrendszer normál működéséhez intenzív testmozgás alatt vagy azt követően,
  • a normál energiatermelő anyagcsere-folyamatokhoz,
  • az idegrendszer normál működéséhez,
  • a normál pszichológiai funkció fenntartásához,
  • a sejtek oxidatív stresszel szembeni védelméhez,
  • a fáradtság és a kifáradás csökkentéséhez,
  • az E vitamin redukált formájának regenerálásához,
  • fokozza a vas felszívódását, illetve
  • hozzájárul a normál kollagén képződéshez és ezen keresztül;
  •   az erek normál állapotának, működésének fenntartásához,
  •   a normál csontozat fenntartásához, a porcok normál állapotának és működésének fenntartásához
  •   a fogíny normál állapotának fenntartásához
  •   bőr normál állapotának, működésének fenntartásához
  •   fogak normál állapotának fenntartásához

Az emberi szervezet saját maga nem képes előállítani, ezért étrendünkkel vihetjük be.

Kiváló C-vitamin források többek között: a citrusfélék, a paprika, paradicsom, gesztenye, spenót, zöldsaláták, csipkebogyó, káposztafélék. Hőkezelés hatására azonban a C-vitamin lebomlik, ezért érdemes minél több zöldséget és gyümölcsöt frissen, nyersen fogyasztani a megfelelő mennyiség biztosítása érdekében.

Megnövekedett szükséglet esetén (pl. idősebb korban) még így sem biztos, hogy kizárólag a táplálkozásunkkal elegendő C vitaminhoz jut a szervezetünk.

Növeli a szükségletet:

  • Dohányzás,
  • Várandósság
  • Akut és krónikus megbetegedések
  • Orális fogamzásgátló tabletta alkalmazása, illetve
  • Tartós stressz esetén.